توزیع ۳۰۰ سبد غذایی در قالب طرح احسان علوی 

توزیع ۳۰۰ سبد غذایی در قالب طرح احسان علوی 

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: هم زمان با ولادت حضرت علی (ع) در قالب طرح احسان علوی تعداد ۳۰۰ سبد غذایی در بین خانوارهای نیازمند توزیع می شود.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به نزدیک شدن ۱۳ رجب، گفت: هم زمان با ولادت حضرت علی (ع) تعداد ۳۰۰ سبد غذایی در قالب طرح احسان علوی در بین خانوارهای نیازمند توزیع می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: این طرح با هدف کمک به بهبود معیشت خانواده های نیازمند است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) اجرا می شود.


وی بیان کرد: دستگیری از مستمندان و نیازمندان یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی حضرت علی (ع) است که در سیره آن حضرت مشهود است و طرح احسان علوی با تاسی از سیره ایشان اجرا می شود.


حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های سالروز ولادت حضرت علی (ع)، بر پایی جشن های علوی در سطح روستاهای مناطق محروم و دور افتاده است که با همکاری بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری و نیز طلاب حوزه علمیه برگزار می شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ادامه داد: این جشن ها در قالب کاروان شادی در این مناطق همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شوند.


وی اظهار کرد: همچنین ایستگاه های صلواتی با محوریت پخش کلیپ های مولودی و پشت ماشین نویسی توسط بچه های مسجدی گروه جهادی شهید باکری اجرا می شود و بر همین اساس پشت ماشین ها اسم مبارک امام علی (ع) و جملاتی زیبا در وصف آن حضرت نوشته می شود.


حجت الاسلام خاوری با اشاره به سایر برنامه های مناسبتی کانون در ایام رجب، یادآور شد: به همت بچه های مسجدی کانون هم زمان با سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) در چندین روستا جشن برپا شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اضافه کرد: همچنین هم زمان با شب شهادت امام هادی (ع) طرح اطعام نیازمندان در ۳ روستا از روستاهای محروم رودبار جنوب و بخش چاه دادخدا روستای مزرعه اجرا شد.


وی عنوان کرد: در همین راستا با جلب کمک های مومنانه خیرین تعداد ۸۰۰ پرس غذای نذری پخت شده و پس از بسته بندی در ظروف یکبار مصرف توسط بچه های گروه جهادی شهید باکری در بین خانوارهای نیازمند ساکن این روستاها توزیع شد.


حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: علاوه بر این نیز در این مناطق هم زمان با شام شهادت امام هادی (ع) مجلس عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی در فضای باز با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم خداوند ما  توفیق دهد تا در راستای ترویج معارف دین و اهل بیت (ع) گام برداریم.

پایان پیام/ 586